Pages

Friday, March 26, 2010

...mENgaNtOk...

semalam kena tahan dengan bos suruh aku teman kawan 1 opis dengan aku ni buat registration fingerprint. pukul 10 lbh jugak aku kena balik. balik rumah je orang rumah plak call ade benda yang nk dicakap. nk p jumpa tok bidan. nk p mengurut plak. cerita punya cerita tak sedar jam kat dinding bilik aku tu dh pukul 12.30 tengahmlm hmpr pukul 1 pagi. mengantuk memang dah tak tahan lagi tapi sayang pada bini teman jugak sembang.

alhamdulillah pagi ni aku terkejut awal 30 minit dari biasa iaitu pukul 5.00 pagi aku dh terjaga. terus sahur. siap sahur g mandi. berendam dengan air yang banyak sebab nak ilangkan mengantuk. tak ilang-ilang jugak. last2 tgk jam kat dinding tu dh pukul 5.50pg. aku terus ke surau perumahan aku solat subuh berjemaah. sempat sebelum solat aku gapai sebuah buku ilmiah "sinar rohani". aku buka halaman paling akhir di mana di situ ada tulisan jawi bertaju "GURU MEMBINA MASYARAKAT & NEGARA". punyalah syok membaca tiba-tiba waktu subuh dah masuk. dalam hati aku cakap mmmm mn bilal ni tak sampai lagi.

aku biarkan sahaja waktu berlalu seperti biasa. last2 bilal pun datang azan. aku tarik nafas lega...aku bkn tak nak azan tapi pagi2 tahu jerlah suara garau semacam jer. lagi2 pagi ni mengatuk lagi tak sengau suara aku. heheee... kemudian siap solat subuh aku balik rumah. dh mengantuk sangat2 ni & tk larat. aku lelapkan mata aku dlm pukul 6.55 pagi tadi. aku niat nk pergi opis awal tp mata mengantuk sangat2 aku niat nk lelap sat jer. tgk2 bila terjaga jam kat dinding bilik aku dh pukul 7.25 pagi. aku kelam-kabut terus bersiap p kerja. sampi je opis masih jugak mengatuk tp selepas tu ntah mcm mn aku buh bum kt kiri & kanan kepala aku, aku rasa lega cikit. kurang cikit rasa nak tidur tu...

sabar jerlah.... ujian hidup....

sekian. terima kasih.
wassalam.

~ ruhen b. abdurachman | nazira bt. ismail ~

0 comments:

...mAsA iTU eMAs...

...mULakAN dENgaN biSMiLLAH...

...uMUr MakIN mENingkAT...

About Me

My Photo
u-ErN
~ seelok-elok manusia ialah yang KAYA harta dan KAYA budi pekerti ditambah dengan keIMANan dan keTAQWAan kepada-NYA

~ redhamu yang daku damba di hati ini... kasih sayangmu yang daku impi... syurgamu yang daku nanti-nanti..
View my complete profile

...ruHeN | naZirA...

...ruHeN | naZirA...
...pErkAHwinANku...

...rUaNgaN cHAt...

...pELaWAt...