Pages

Thursday, March 18, 2010

...piNdaH tMpt...

hari ini boss suruh kami pindahkan PC dari unit payroll ke unit latihan & unit latihan ke unit payroll. mmg tdk disangka-sangka setelah kerja pindah-memindah di dpti ade 1 PC ni keyboard & mouse die hilang. aku pnya terkejut. td masa kerja-kerja mengangkat cukup semua peralatan. tetiba mase nk pasang balik PC-PC tersebut di dpti byk plak peralatan tkder. termsk kabel-kable (power male female). kawan aku seorang lagi tu dh hangin 1 bdn. mengamuk die tk tentu pasal. aku diam jer. bt jer kerja tu slow-slow. akhirnya siap jugak pasang semua PC unit payroll. selepas rht nnti kami nk cek semula pemasangan di unit payroll & dh settle cek nk pasang plak PC-PC di unit latihan.

kami berehat sebentar. aku pn dh penat. aku ingat nk p surau. hari ini ada kuliah zohor. bolehlah aku release tension sekejap sambil tambah ilmu agama. insyaAllah nnti sedikit sebanyak ilmu yg ustaz hasnol sampaikan saya akan kongsi bersama-sama pembaca setia blog teman. sebelum tu jom semua solat zohor berjemaah di masjid @ surau di tempat kerja masing-masing.

beramal kerana Allah kerana ingin mencari redha & rahmat-Nya. tiada Tuhan selain Allah & Nabi Muhammad S.A.W adalah Nabi & Rasul-Nya.

sedikit perkongsian kuliah zohor:
  1. ustaz kata jaga hati & niat. itu penting sbb niat nk bt jahat tp tk bt Allah tak suruh malaikat catit lg.
  2. tp bile dh bt jahat baru Allah suruh malaikat catit dlm buku amalan masing2.
  3. niat nk bt baik tp tk bt Allah bg ganjaran.
  4. niat nk bt baik pastu teruskn bt Allah lipat gandakan 10 kali smpi ke 1000 kali ganjaran. Maha Suci Allah.

sekian. terima kasih.
wassalam.

~ ruhen b. abdurachman | nazira bt. ismail ~ 

0 comments:

...mAsA iTU eMAs...

...mULakAN dENgaN biSMiLLAH...

...uMUr MakIN mENingkAT...

About Me

My Photo
u-ErN
~ seelok-elok manusia ialah yang KAYA harta dan KAYA budi pekerti ditambah dengan keIMANan dan keTAQWAan kepada-NYA

~ redhamu yang daku damba di hati ini... kasih sayangmu yang daku impi... syurgamu yang daku nanti-nanti..
View my complete profile

...ruHeN | naZirA...

...ruHeN | naZirA...
...pErkAHwinANku...

...rUaNgaN cHAt...

...pELaWAt...