Pages

Tuesday, December 7, 2010

...do'A AkHir & AwAL tAHuN...

Bertemu kembali & terima kasih kepada semua pelawat setia blog ruhenabdurachman.blogspot.com

Alhamdulillah...
Syukur kpd Allah S.W.T. kerana pd hari ini kita diberi peluang utk terus menghirup udara y percuma pemberian-NYA. Tup2... dh masuk thn baru hijrah 1432 (awal Muharam) bersamaan 7 Disember 2010 Hari Selasa... sungguh cpt masa berlalu.. tdk disangka2. Kepada semua kengkawan y telah melaksanakan bacaan do'a akhir & awal thn aku ucapkan syabas & tahniah.

Kebetulan juga  aku balik krja awal ttp wife aku plak balik lewat. Pada awalnya jam 10 mlm (O.T). aku segan nak balik rumah jd aku merancang utk solat asar, maghrib & isyak di Masjid Zahir, Alor Setar. Alhamdulillah niat suci aku termakbul. Sungguh aman & damai keadaan di Masjid tersebut kerana DYMM Sultan & Sultanah pn turun sm m'baca yassin & do'a akhir & awal thn. Setelah siap bacaan do'a & yassin tersebut ade plak jamuan mkn. Aku terus berangkat ke pejabat aku semula sambil menunggu wife aku balik.

Nk dijadikan cerita, handfone aku tinggal dlm keta. Aku lupa nk bawa keluar. Ape lg aku bw keluar laptop aku updatelh patches dlm laptop aku smbl layari facebook, tgk email gmail & yahoo. Tgk jam awal lg baru pukul 9.15mlm. Ntah tetiba hati tergerak utk mengambil handfone. Tb2.... (cemas ni) aku dikejutkn dgn 47 missed call & 3 msj dr wife aku. Msj t'akhir t'tulis die balik awal jam 8 mlm baru sebentar td. Aku pnyalh kalut terus drive keta laju2 sbb jam kt dashboard pn dh dkt pkl 10.30 mlm. Aku pnyalh risau..... Mmg risau sgt2. Kesian kt wife aku.

Alhamdulillah smpi je rumah aku tgk wife aku pn dh tidur. Penat barangkali. Takperlh.. Aku pn tk nk kacau.. Esok plak die nk kena krja.. Aku cuti 1 Muharam die plak kena krja.. Nasib bdn.. Kebetulan plak hari ni ade 2 kenduri y aku kena p. 1 kenduri kahwin & 1 lg kenduri sunnat anak staff tmpt aku krja ni. La aku dok kt surau tmpt aku krja smbl buka laptop update blog. Lm jgk dh tk menulis dlm blog aku ni.

Akhir kalam... Selamat Tahun Baru Hijrah 1432...
Semoga terus b'amal krn Allah S.W.T...
Tiada y lbh b'makna dlm diri ini selain m'berikan 1 hadiah y tdk t'hingga pd diri sndri. Ape die tu???
Haaaa... Tnyalh dirimu sndiri.. Aku dh ade jwpnnyer..

Sekian. Terima kasih.
Wassalam..

~ ruhen b. abdurachman | nazira bt. ismail ~

0 comments:

...mAsA iTU eMAs...

...mULakAN dENgaN biSMiLLAH...

...uMUr MakIN mENingkAT...

About Me

My Photo
u-ErN
~ seelok-elok manusia ialah yang KAYA harta dan KAYA budi pekerti ditambah dengan keIMANan dan keTAQWAan kepada-NYA

~ redhamu yang daku damba di hati ini... kasih sayangmu yang daku impi... syurgamu yang daku nanti-nanti..
View my complete profile

...ruHeN | naZirA...

...ruHeN | naZirA...
...pErkAHwinANku...

...rUaNgaN cHAt...

...pELaWAt...